reklama

Teraz

Ležím. Premýšľam. Telo sa nehýbe, nedožaduje sa pozornosti. Je priskoro vstávať. Spať sa mi už však nedá. Často pomôže vyhoniť si, to unaví. Dnes nezabralo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Zobudil ma sen o mlieku. Žiadostivo som ležal. Nebola iná možnosť. Vstal som, zamieril ku chladničke a dopil zvyšok fľaše. Asi tak dlaň. Málo. Vlial som ešte do seba pohár vody a vrátil sa do postele.

Začnem zvukmi : škvŕka mi v bruchu. Studené mlieko, voda s citrónovou šťavou, včerajšie víno... Počuť vtáky. Zprvu kričali hromadne, ešte za tmy. Všetky naraz, v akomsi ošiali z prichádzajúceho svitania. Nachvíľu stíchli. Neskôr sa ustálili v obvyklej dennej suite postupného prelínania sa. Začala vrana. A taktiež mužský hlas. Pod oknom, už za vidna : Majka, Majka, Majka, Mária, Majka, Maja...! Žiadna Mária neodpovedala.

Teraz obrazy : polozatiahnuté žalúzie, postupne sa poddávajúce náporu svetla. Strakaté oranžové steny. Farbila nám ich kamarátka, špongiou. Neporiadok na zemi. Oblečenie, knihy, noty. Periny okolo, periny na mne. Svedčia o chladnejšej klíme. V teplejších končinách stačia tenké deky. 

Človek v perinách vedľa. Mladý samec. Podľa strniska a tak vôbec. Milo spí, občas sa zamrví. Opäť zvuk. Zvoní mu budík. Včera ho zabudol vypnúť. Aj on pil víno. Sledujem, ako sa zachová. Necháva ho zvoniť a pokračuje v spaní. Zvláštne... Pri jednom z pretočení sa pootvorí krajné oko. Zbadá, že ho pozorujem a usmievam sa. Pohladí ma po tvári. Ruku už nechá na mne. Spí ďalej.

Nie je iný počiatok než toto. Naozaj začínať sa dá len od prítomnosti. Iné počiatky (Sánovia, Sumeri, Toltéci, Aborigéni, Egypťania, Gréci... počatie, Slnko, Veľká Matka, pôrod, Eva, Šíre večné Nebo, Tajomný duch... vznik Zeme, začiatok života, sformovanie hmoty, vznik hviezd... Stvorenie, prvý akord, Veľký tresk, vznik nášho druhu... ) sú len počiatkami myslenými.

Som vedomie. Ležím. Telo sa nehýbe, nedožaduje sa pozornosti. Neostáva už nič iné ako myslieť.

Michal Kubáň

Michal Kubáň

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám vyštudovanú Ekonomickú Univerzitu v Bratislave a Konzervatórium v Žiline, odbor husle. Na gymnáziu v L.Mikuláši som šťastnou náhodou vystihol v maturitnom ročníku hodiny slovenčiny s básnikom Ivanom Laučíkom. Momentálne žijem v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu